"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Mittwoch, 13. Februar 2013

Szülinapi élményajándék (2012.07.16.)

Marcel szülinapját szerettük volna valami élménnyel is emlékezetessé tenni. Eredetileg egy a Genfi-tó partján található kisvonatos parkra gondoltunk, de elnézve a hétvégére jósolt hideg és esős időjárást, inkább mást kerestünk. És mivel Ildiékkel is régen találkoztunk már és együtt is szerettünk volna egy kicsit szülinapozni és beszélgetni, olyan helyet választottunk, ami mindkettőnknek félúton van és még egyikünk sem volt ott :)

Ez pedig nem volt más, mint Leukerbad. A kis wallisi falu 1400 méter magason fekszik, egy völgy végén, csodálatos, nagy hegyekkel körülvéve (engem a Dolomitokra emlékeztettek nagyon:) és ami miatt erre esett a választás, nem más, mint a hatalmas termál-és élményfürdője.

Velünk jött a legújabb útitárs, az icipici új kedvenc, Matuka is :))

Sikerült egy szuper hotel is találni, a termálfürdőhöz eső legközelebbit (a teraszról a medencékhez láttunk:) és ami külön jó volt, hogy gyerekbarát volt, nem néztek ki minket, mikor kicsit hangosabbak voltak a gyerekek (megtörtént már pár helyen itt Svájcban..), a tulajdonosok is rettentő kedvesek és türelmesek voltak, kis ajándékokkal kedveskedtek és volt egy igencsak aprócska, de rengeteg játékkal felszerelt játszószoba is, ahol napközben a kicsi gyerekeink játszottak, éjszaka pedig a "nagy gyerekeink" (értsd férjeink) vívtak nagy csatákat a playstationon :)) Sőt még egy kis csúszda, trampolin és pár bébijárgány is volt a teraszon :)

A termálfürdőből a hotel :)

A hotelből a termálfürdő :)

A szombati napot a fürdőben töltöttük, Marcelt szokás szerint ki sem lehetett szedni a vízből :)))) A fürdő egyébként nagyon pozitív csalódás volt, az utcáról és internetről nézve sokkal kisebbnek tűnt, de 10 kisebb-nagyobb, meleg és még melegebb vizű medencéje van, van gyerekmedence, több kinti medence, sportmedence, pezsgőfürdős medence és persze ott vannak a csúszdák :)) Van simán, nagyon gyorsan csúszó és van gumis is, Marcel mindegyiket nagyon élvezte, megszámlálhatatlan sokszor másztuk meg vele a csúszdarotony lépcsőit, hogy aztán leszáguldjunk az aljára :) Megint csak bebizonyosodott, hogy igazi kis vizicsibe, még lilára fagyott szájjal és libabőrösen is csak vizezett, ha rajta múlt volna, még most is ott lennénk :))) De mi is nagyon élveztük és bár esőt jósoltak, ragyogóan sütött a nap, csodás volt a kulissza, a nagy hegyek és bár hideg volt, de a 35-40 fokos vízben elviselhető volt :)))) nem mellékesen én is imádok csúszdázni :)))

Ildiék előbb visszamentek a hotelbe, mert Petra ebéd után még aludni szokott, Marcelt viszont még egy kis pihenésre sem tudtuk rávenni :))) olyan jó látni, hogy mennyire élvezi a vizet, tényleg lételeme :))

Este aztán Ildiék kis megköszöntötték, egy szuper távirányítós BMW-t (persze mi mást ;))) kapott, amit a pasik rögtön ki is próbáltak :)

Vasárnap nem volt túl kegyes hozzánk az idő, szerettünk volna még egy kicsit kirándulgatni együtt, de zuhogott az eső, ráadásul Petra sem volt túl jó formában, így Ildiék előbb el is indultak hazafelé. Én szerettem volna megnézni egy közeli falut, odafelé menet már feltűnt a hegyoldalban, csodálatos a fekvése, aztán utánaolvastam a neten és kiderült, hogy egy igazán régi kis wallisi faluról van szó, ahol rengeteg ősi eredeti ház található. Albinen a falu neve, egy órácskát sétáltunk, szerencsére akkor pont nem esett az eső és tényleg olyan érzésünk volt, mintha visszakerültünk volna a múltba és megállt volna az idő...

A falu magja csupa csupa régi faházból áll, kivéve a modern templomot (az eredeti egy földrengéskor omlott össze), kis macskaköves-kavicsos-földes sikátorok, farakások, kicsi ablakok és totál csend, egy lelket nem láttunk.

Jött a vihar....

Ami nagyon érdekes volt, hogy több régi házra ki volt téve az eladó tábla, rajta fotó, hogy hogy is néz ki a kis viskó belűlről...Ott volt ám csak a csodálkozás, amikor egy rozogának tűnő több száz éves faházban flatscreen téve, kerámialapos tűzhely és mindennel felszerelt konyha és márvány fürdőszoba található!!!!! Azért szívesen megnéztem volna belűlről is :)))))

Jó volt egy kicsit bóklászni ebben a faluban :))

Hazafelé már megint esőben jöttünk, tényleg minősíthetetlen az időjárás, de a hétvége nagyon jól sikerült, jó volt Ildiékkel is találkozni és Marcelnek is sikerült örömet szerezni :))

Leukerbad pedig csodás, szeretnénk még visszamenni, hisz ott is vannak felvonók, vannak hegyek, amiket meg lehet mászni :)))

(aki még ennél is több fotóra kíváncsi, ebben az albumban megtalálja :)))